
- Denne begivenhed er allerede afholdt.
Generalforsamling
23. februar kl.14:30 - 16:00
Ordinær generalforsamling skal i henhold til § 7 i Selskabets vedtægter holdes hvert år i februar måned.
I 2023 afholdes generalforsamlingen torsdag d. 23. februar kl. 14.30 – 16.00 hos Vejdirektoratet, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V, mødelokale MC2.
Nyhedsbrev med formel indkaldelse og dagsorden vil blive udsendt senest d. 9. februar.
Dagsorden:
- Valg af dirigent.
- Bestyrelsens beretning om Selskabets virksomhed i 2022 og godkendelse af beretning.
- Aflæggelse og godkendelse af regnskab for 2022.
- Aktivitetsforslag med tilhørende budget for 2023, herunder fastsættelse af kontingentsatser.
- Valg af medlemmer til Selskabets bestyrelse.
- Valg af formand.
- Valg af revisor.
- Forslag fra medlemmer.
- Eventuelt.
Ad pkt. 1: Bestyrelsen foreslår Per Clausen.
Ad pkt. 2: Beretningen kan læses og downloades fra Selskabets hjemmeside via dette link: DVS beretning 2022.
Ad pkt. 3: Regnskabet udleveres på generalforsamlingen.
Ad pkt. 4: Aktivitetsforslag og budgetforslag udleveres på generalforsamlingen. Bestyrelsen foreslår uændrede kontingentsatser for 2023, dvs.:
- Kontingent for personlige medlemmer: 150 kr. årligt.
- Kontingent for personlige medlemmer med bopæl i udlandet: 0 kr.
- Kontingent for studerende: 75 kr. årligt.
- Kontingent for firmamedlemmer: 750 kr. årligt.
Ad pkt. 5: Bestyrelsens sammensætning i 2022 fremgår af Selskabets hjemmeside: Bestyrelse. Alle er udpeget/valgt på generalforsamlingen i 2022 for en periode af 2 år og er således ikke på valg i 2023.
Bestyrelsen foreslår følgende nyvalg til bestyrelsen: Steffen Elmer Jørgensen.
Ad pkt. 6: Bestyrelsen foreslår genvalg af Niels Chr. Skov Nielsen.
Ad pkt. 7: Bestyrelsen foreslår genvalg af Per Clausen.
Ad pkt. 8: Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indsendes pr. e-mail til dvs@vejhistorie.dk senest mandag d. 13. februar.
Efter generalforsamlingen vil anlægsdirektør Erik Stoklund Larsen holde et foredrag om Vejdirektoratets opgaveportefølje.